Retargeting

Er wordt veel tijd en geld geïnvesteerd in de bezoekers van een website. Toch verlaat het grootste deel van de bezoekers de website zonder een conversie. Dit kan het invullen van een offerte formulier zijn of het kopen van een product. Door retargeting is het mogelijk om dezelfde bezoekers nogmaals te benaderen om de website te bezoeken. De personen hebben immers interesse getoond door de website te bezoeken en zijn hierdoor van grote waarde. Retargeting zorgt ervoor dat deze bezoekers de website niet vergeten en mogelijk een tweede keer wel overgaan tot een conversie.

Hoe werkt retargeting?

Er wordt een code toegevoegd aan de website waardoor de bezoekers van een website een cookie ontvangen. Door deze cookie kan elke bezoeker geïdentificeerd worden. Met speciale banners die ontwikkeld worden voor de retargeting campagne worden deze bezoekers vervolgens uitgenodigd om de website nog een keer te bezoeken. Deze banners worden voor gebruik eerst ter goedkeuring getoond. Na goedkeuring van de banners kan de retargeting campagne van start. De banners worden vervolgens vertoond op verschillende websites maar alleen aan de bezoekers die de website bezocht hebben. De banners moeten ervoor zorgen dat de bezoekers herinnerd worden aan de website en nogmaals de website bezoeken voor een conversie.

Waarom retargeting gebruiken?

  • Verhogen van het aantal gerichte bezoekers
  • Kans op een conversie is groter
  • Voegt waarde toe aan alle andere online marketing activiteiten
  • Lage kosten per bezoeker
  • Gericht op conversies
  • Vergroot de online naamsbekendheid